Sayfalar

15 Ekim 2014 Çarşamba

Kutu Kutu Pense...

Selamlar herkese...

Ben bununla bir şey yaparım diye biriktirdiğim sakladığım onca şeyin arasında kutular benim için "özeldir" :) kutuların her şeklini ve her materyalden yapılanını saklar sonra mutlaka çıkarır kullanırım, ya kaplarım, ya boyarım ya süslerim incik boncuklar için ya da hediye kutusu yaparım.

İşte böyle çok sevdiğim ahşap kutularımı da sakladıktan sonra, içimden bir ses artık zamanı dedi ve kutu boyama serüvenim başladı. Uzun yıllar önce, henüz oğlum doğmadan önce ahşap boyamanın çok popüler olduğu ve  herkesin boyama kurslarına gittiği zamanlarda tanıştım ben de ahşap ve akrilik boya ile.. Kursa gitmedim. Zaman bulamadım, kursa o kadar para vermeyeyim dedim netice de "ben de yapabilirim" dedim.. Oldu mu ? Tam olmadı ama kendimce tepsiler, çerçeveler boyadım hatta hediyeler yaptım :) Bu da benim huyum,  hemen kursa gitmem,  "ben bunu kendim de yaparım" der, internetten videolardan bulur buluşturur yaparım. Bir tek seramikte bu huyumu kırdım.. Seramik maceram ve seramik işlerim de başka yazıya kalsın...

Yaz başında başladığım kutularımı ancak geçen hafta tamamlayabildim.  Sürekli zaman ayıramadım; araya tatil girdi, iş hep var zaten bir de başka meraklar edinince ara ara dönüp ilgilendim kutularımla.

3 adet iç içe geçen sevimli kutuları önce tabi ki zımparaladım.  Sonra meşhur akrilik boya kutumu açıp sağlam kalan renklerden kendimce kombinasyon yaratıp işe koyuldum. Ama bitmiş halini hiç mi hiç düşünmedim.

Genelde her ne yaparsam yapayım, başlarım sonra yaparken düşünür, yeni malzemeler fikirler oluşturur hiç düşünmemiş olduğum bir sonuca çıkarım. Kendimi yaratıcı rüzgarlara bırakır, yolda fikirler değiştirir, genellikle de sonuçtan memnun kalırım :)

Resimdekiler tek kat boyaya ait, ben 3 kat geçtim içime sinene kadar.  Sonra dekupaj fikri geldi aklıma. İnternette öyle güzel resimler buldum ki hepsini yapmak istedim. Ama önce konsepte karar vermeliydim. Çiçekler mi, hayvanlar mı yoksa belli bir teması mı olmalıydı kutularımın?Dikiş, nakış, eski resimler, takı vs.. Kedileri seçtim!






Dekupaj tamamlandıktan sonra, 2 kat sprey vernik uyguladım.
Sonra bitmiş haline baktım ve bir şeyler eksik geldi ...

Eldeki malzemeleri karıştırdım, ne yapabilirim diye... Fikirden fikire savruldum, sonra bavul mantığında ve nostaljik bir tema olsun diye tül ve kurdele ile devam etmeye karar verdim.


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder