Sayfalar

26 Aralık 2014 Cuma

Kristal Boncuklarla Kolye

Merhabalar,
Uzun bir ara vermişim istemeden... 
İşler hep yoğun, hep yorucu; çoğunlukla akşamları takılarıma ve blog'uma ayıracak zamanım ve enerjim kalmıyor maalesef :( Özellikle de 2 saati köprü trafiğinde geçirdikten sonra...Trafik benim bütün enerjimi ve isteğimi emiyor...
Neyse şimdi burada, laptopun başında oturmuş yazımı yazabiliyorum :) bundan güzeli yok benim için...
Üniversite yıllarımda, ki o zamanlar böyle internet, youtube, instagram, pinterest yoktu, kendi çapımda boncuklarla ve tellerle ne çok kolyeler bileklikler yaptım. Kristal boncuklarla o zamanlar çok haşır neşirdim, hâlâ o zamanlardan kalmış boncuklarım bile var :) ve ben onları çok severim..

Sözün özü; bu aralar boncuk işlerine yine, yeniden merak sardım. Ama bu kez daha zor, karmaşık ve sonuçları harika olan boncuk örgüsüne...Boncuk örme konularında araştırma ve denemeler yapmaktan müthiş keyif alıyorum. 


Bu kolyede en çok annemin emeği var. Bir kitapta gördüğü kolyenin yarım bir resminden, tüm modeli kaç boncuk gerekli gibi detayları çıkardı.  İlk yapılan her çalışmada olduğu gibi "sök yeniden yap", "bol oldu sıkılaştır", "sıkı oldu gevşet" gibi tekrarlar ve geri dönüşler olduğundan uzun zaman alıyor ama çözdüğümüzde ve ortaya böyle bir çalışma çıkınca değmeyin keyfimize.. Amnneciğim evinde ve ben onu özledim, bu yazı ile özlemim depreşti, buradan öpücüklerimi ve sevgimi gönderiyorum ona...

Bir iki hafta önce, 2 gün hastalık nedeniyle  evde kaldığımda, oturduk bu kolye için bol bol mesai harcadık. Gündüz gündüz evde olup, boncuk yapmak çok iyi geldi bana ne yalan söyleyeyim.

Siyah beyaz bir resimden çıkardığımız kristal boncuklu kolye için;

 - 31 adet 8 mmlik inci,
 - 96 adet 8mm lik kristal boncuk,
 - 12 adet 5 mm lik kristal boncuk,
 - altın renkli kum boncuk (onları saymadım ama :))
 - altın renkli kapama,
 kullandık.

Yapım aşamalarını çekmeyi atladım maalesef, ama siz becerikli ve istekli takipçilerim belki modeli çıkarabilirsiniz diye daha yakın plan bir resmi paylaşmak isterim.


Boncuk işine tam gaz devam ediyorum :)
Bir kaç yazı da benim boncuk maceralarım ve farklı örnekler ile devam eder. Umarım beğenir, takip eder ve siz de denersiniz..

Hoşça ve sevgiyle kalın..
 

1 yorum:

  1. Kolyenin yapilisini biraz daha acik izah edermisiniz

    YanıtlaSil