Sayfalar

16 Nisan 2015 Perşembe

Salyangoz Örgüden Bardak Altlıkları

Selamlar ve sevgiler ile başlamak istiyorum bu sefer,

Normalde hep sevgiyle bitiriyorum ama bu sefer böyle başlayalım..
 
Salyangoz Örgü de ne ola ki ? Özel bir örgü tekniği mi? Bildiğim kadarıyla hayır.. Bu ismi ona ben verdim, hatta şimdi başlık düşünürken geliverdi aklıma. :) sevimli ve ilgi çekici ama kabul edin.. 



 
Hep takı,boncuk olmaz tabi, bazen ara vermek gerekiyor ki yaratıcılık ve istek artsın... Ne yapayım diye düşünürken - ben genelde evde bir şey yapmadan duramıyorum çünkü, hiç öyle boş boş yayılmışlığım yoktur- aklıma tığla bir şeyler yapmak geldi.
 
Hemen iplerimin olduğu kutuyu ve tığlarımı kapıp oturdum koltuğuma. Artık bu salyangoz modelini buluna ve bulduğumdan ne yapacağıma karar verene kadar bir kaç saat geçirmişimdir. Her ne yapıyorsanız yapın en zor ve sancılı olan da aslında bu karar verme, modeli belirleme aşamasıdır. Bir kere karar verip modeli ve malzemeleri belirlediğinizde ise arkası çorap söküğü gibi geliyor.





Pembe renkte karar kılıp başladım yapmaya. Pembe içimi ısıttı, benim krem, beyaz toprak tonlarındaki evime de hava kattı aslında. Bahara da pembe yakışır...
 
Çok basit bir model özellikle tığ işi yapanlar için. Ortadan başladığınızda bir yuvarlak oluşturmuyor ve sürekli ikili trabzan yaparak istediğiniz boyuta kadar ilerliyorsunuz. Ama buradaki en önemli nokta her bir trabzan arasına bir kere yapmıyorsunuz yoksa daire toplanmaya başlıyor. O nedenle ara ara iki trabzan arasına  2 kere batmanız gerekiyor ki her sırada daire toplanmadan genişleyebilsin.
 
Pembeleri bitirdikten sonra bir şeyler eksik gibi geldi gözüme çok mu pembeydi acaba? Ben de bu güzel şeker pembesi bardak altlıklarımın kenarına siyah hat çekmek istedim. Göz aşinalı olsa gerek, anneannemin bana yaptığı minik örtü/bardak altlığı ya da elbezilerindeki gibi kenarları hafif oymalı gibi duracak şekilde siyah iple geçtim. Çok basit bir yöntem ama ben kendi kendime ilk kez yapınca mutlu oldum.
 
Annem de resimleri görünce, bende bir gelişme olduğunu söyledi tığ işi konusunda ya artık sırtım yere gelmez... En çok da bu mutlu etti beni... :)
 
Instagramda bu modelin rengarenk yapılmış örneklerini gördüm ve bayıldım. En kısa zamanda bunu da deneyeceğim.

Çalışmalarıma en hızlı  @mabelle_arts instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz.

Hoşçakalın,












 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder