Sayfalar

12 Mayıs 2015 Salı

Kağıt Rulodan Harika Bileklikler

Merhabalar...
 
Bahar nihayet geldi... içimiz kıpır kıpır... güneş biraz yüzünü gösterdi mi tüm havam değişiyor, bir yaşama sevinci bir enerji doluyorum sormayın. Her gün her saat her dakika bir şeylerle uğraşmaktan keyif alıyorum. Boş durursam suçluluk hissediyorum.
 
İşte bugün de bu gönlerimden biriydi.
Bir süredir oğlumun Nerf silahına bahçede hedef olsun diye biriktirdiklerim vardı. Dün akşam kafama koydum ve başladım. Aşağıda size resimleri ile anlatacağım. Aslında basit bir geri dönüşüm çalışması, ama sizin yapmak istediğiniz modele göre detaylar ve işçiliği artabilir ya da azalabilir.
 
Ve ben yaptıklarımdan çok keyif aldım.. Umarım siz de beğenirsiniz. Uzun zamandır denemek istediğim bir şeydi. Öyle uzun zaman oldu ki bir türlü elim gitmedi yapmaya, biriktirdiğim kağıt ruloları kim bilir kaç kez atıp yeniden topladım...
 
İşte "geri dönüşüm projesi"nin bitmiş hali...
 
 
 
 
Ortaya nasıl bir bileklik çıkacağı tamamen size kalmış. Elinizde kalmış kumaş, şifon, tül, deri, kot, kurdele, ip  ve boncukları nasıl bir takıya sahip olmak istiyorsanız ona göre kullanabilirsiniz.
Elimde çok malzemem var ve ben hep bu kısımda karar vermekte zorlanıyor ve çok zaman harcıyorum. 'Çok' her zaman iyi olmayabiliyor :)
 
Nasıl yapıyoruz, hemen başlayalım.
 
Resim 1 - Öncelikle Ruloları boyuna kesiyoruz. Sonra da bilekliğimizi ne kadar kalın istediğimize göre kağıt ruloyu 2 ya da 3 bölüyoruz. Ben çok ince istemedim ve ikiye bölerek yaptım.
 
Resim 2 - Ruloların daha kalın, tok ve sert olması için kalınlaştırmamız gerekiyor. Bol bol kağıt tutkalı ile istediğiniz kağıtlarla bileklikleri kaplıyoruz. Ben bulmaca sayfalarını seçtim kaplam için. 2 kat kapladım. Elinizi korkak alıştırmayın su bazlı tutkal yıkandığında çıkıyor. Kağıtların hem yapışacak yerine hem de yapıştırdıktan sonra üstlerine bol bol sürün. Kuruduğunda tutkal görünmüyor. Kaplama işleminden sonra  zaten var olan yuvarlak şeklini nazikçe belirginleştirip kuruması için bir yere bırakıyoruz. Ben bir gece bıraktım, sabah hepsi tam takır kurumuştu.
 
Resim 3 - Kağıt üzerinde yumuşak duracak bir astar kullanabilirsiniz. Ben astar olarak çok ince penye bir kumaş kullandım. Kumaşı gerdirerek iç tarafta birleştirdim ve silikonla yapıştırdım. Özellikle malzeme olarak tül ve şifon kullanacaksanız, altına koyduğunuz kağıdın görünmemesi için astar gerekli. Ben hem siyah hem de beyaz dantel olan bileklikte astar kullandım. Ama diğer somon renkli bileklikte astarsız direkt olarak kumaşı uyguladım.
 
Resim 4 - Astar üzerine ne kullanmak istiyorsanız bir ucundan bilekliğe silikonla sabitleyip sararak tamamlıyoruz. Ben beyaz ve somon renkli olan bilekliklerde tül ve şifonu silikon ile değil hayalet ip ile sabitledim. İyi ki var bu hayalet ip :) Bunun için bir kenarından ama iç tarafından bir parça silikon ile kumaşı sabitliyorum, sonra istediğim şekilde sıkıca sarıp diğer tarafta dikerek tamamlıyorum. Siyah bileklikteki zincirleri sarıp bırakamadım, onları da ara yerlerinden hayalet ip ile bilekliğe sabitledim ki hareket edip şekilleri bozulmasın.
 
Resim 5 - Ve ta ta taaaaaammm.. bileklik kullanıma hazır. Rulonun doğal ya da imal edilen şekli nedeniyle hep kıvrık şekilde kalıyor. Bilekliğin alt tarafında 2 cm. lik bir açıklık hep kalacak orası sizin bilekliği takıp çıkarmanızda kolaylık sağlıyor.
 
Bence çok şık oldular, siz ne dersiniz?
Kağıt ruloları atmadan önce bir kez daha düşünün derim ??? :)
 
Sevgiyle kalın,
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder