Sayfalar

16 Mart 2014 Pazar

Kibrit Kutusundan Takı Kutusu

Nerede gördüğümü hatırlamıyorum ancak, kibrit kutularından çekmeceli bir kutu yapma fikrini bir yerlerde görmüş ve okumuştum. O kadar çok fikir topluyorum ki etrafımdan, hangi birini ne zaman hangi sırada yaparım endişesine kapılıyorum :)

Takı konusuna gelince, takıların düzenli durması her zaman sorun olmuştur. Çok iyi organize edebilecek dolap, raf, kutuya ihtiyaç duyarız her zaman. İşte ben sizlerle yapmış olduğum küçük takılar ve belki de küçük objeler için kullanılabilecek çok gözlü, çok kullanışlı minik "organizatör" kutumu ve nasıl yaptığımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle büyüklüğü tamamen size  kalmış, ihtiyacınıza göre kaç kibrit kutusuna ihtiyacınız olacağı belli olacaktır. Benim, abimin yurtdışından getirdiği parfüm "tester"larının olduğu çekmece şeklinde bir kutum vardı. Bu kutuyu hep sevmiş ama hiç bir amaç için kullanmamıştım. İşte takı kutusu için bunu ölçü aldım. Bu kutunun üzerine 3*5 kibrit kutusu olmasını planladım.

 
Öncelikle zemini oluşturacak parfüm "tester" kutusunu yapışkanlı kap kağıdı ile kapladım. Ardından, içini boşalttığım  15 kibrit kutusunu yanlarından ve alt-üst taraflarından birbirine yapıştırarak 3*5 kibrit kutusu boyutunda 15 gözlü bir dikdörtgen prizmaya ulaştım.

  Ardından, kibrit kutularının etrafından beyaz kağıt ile kapladım ki,  kaplama kağıdı altından kibrit markası ve renkleri görünmesin. Sonra aynı yapışkanlı kap kağıdı ile onu da kapladım. Ama alt kısmını kaplamayarak, bu kibrit kutusu bloğunu, diğer kutunun üzerine silikon ile yapıştırdım.
 
                                     
 
Sıra geldi çekmeceleri yapmaya. Sağ olsun abimin benim için yapmış olduğu mini matkabı kullanarak, çekmece kulbu takılacak yerlere birer küçük yuva açtım. Sonra da elimde olan ve bu takı kutusunun konseptine gideceğini düşündüğüm altın renkli boncuklarımı bir kenarından bu yuvaya yerleştirdim. Oldukça sağlam olduğundan ayrıca yapıştırmadım ve silikonlamadım.
 

 
 
Çekmeceleri de yerlerine takınca işte böyle bir sonuç çıktı ortaya....
 
 
Bu şirin, küçük ama bir o kadar da kullanışlı dolabı, canım anneme hediye ettim. Güle güle kullansın..
 
Sevgiyle kalın...
 


 


1 yorum:

  1. harika bi çalışma olmuş hem yapımı basit hem kullanışlı bana da ilham verdiniz benimde DIY çalışmalarımı ve yaptığım takılarımı paylaştığım bi blogum var bana da beklerim :)
    http://cansununmodagezegeni.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil